موسسه حقوقي محبوبه حجتيان موسسه حقوقي محبوبه حجتيان .

موسسه حقوقي محبوبه حجتيان

چگونگي پرينت مكالمات همسر

هدف از تشكيل خانواده و ازدواج، ايجاد آرامش و رابطه عاطفي مسالمت آميز بين زن و مرد است، اما گاهي به علت بروز مشكلات مختلف، اختلاف هاي بسياري بين آنها به وجود مي آيد و منجر به اختلال رفتاري مانند وسواس فكري، بيماري هاي  رواني و خيانت و شك بين زوجين خواهد شد تا حدي كه طرف مقابل بخواهد پرينت مكالمات همسر خود را داشته باشد. اين مورد يكي از بدترين اتفاق در يك زندگي مشترك است و  نشان از دست رفتن اطمينان در زناشويي خواهد بود.

براي انجام تمام موارد مريوط خيانت همسر مي توان از يك وكيل خانواده استفاده كرد؛ زيرا بهره مندي از يك وكيل با تجربه حقوق خانواده در اين نوع موارد موجب موفقيت بيشتر خواهد شد.

شرايط گرفتن پرينت مكالمات همسر

از آنجايي كه اطلاعات تماس و پيام ها در تلفن همراه، در مركز داده هاي مخابرات نگهداري مي شود، در صورت ضرورت مي توان به آن دسترسي پيدا كرد. بنابراين در شرايط خاص مي توان نسبت به پرينت مكالمات اقدام لازم  را انجام داد.

درخواست پرينت مكالمات تنها توسط مالك سيم كارت امكان پذير است و براي هر كسي غير از مالك آن ممنوع  خواهد كرد. چنانچه كارمندان مخابرات پرينت مكالمات را در اختيار شخصي به غير از مالك سيم كارت قرار دهند، كار غيرقانوني صورت گرفته و مطابق با قانون با آنها برخورد خواهد شد.

در همين راستا بايد بيان كرد كه اگر شخصي به همسر خود مشكوك باشد، تنها با اثبات دلايل خود در محكمه قضايي مي تواند نسبت به پرينت مكالمات اقدام كند و فرد مالك سيم كارت بايد نسبت به اين كار آگاهي كامل داشته باشد و با در جريان گذاشتن وي پرينت مكالمات انجام خواهد شد.

در ارتباط با تماس يا ارسال پيامك در شبكه هاي اجتماعي مي توان اظهار داشت كه به علت اينكه اين نوع اپلكيشن ها قابليت پاك كردن به صورت دو طرفه را دارند، امكان پيگيري آنها وجود ندارد و از آنجايي كه سرورهاي شبكه هاي اجتماعي داخلي نيستند، از پشتيباني اصلي هم نمي توان آنها را پيگيري كرد.

ولي در صورت ضرورت اين نوع ارتباطات، اگر از روي دستگاه تلفن همراه پاك نشده باشند، قابل استناد خواهند بود.

چگونگي پرينت مكالمات زن از سوي شوهر

اگر مردي به زن خود مشكوك باشد و بتواند اثبات كند كه همسرش به او خيانت كرده و رابطه نامشروع وجود داشته و اين مورد همچنان ادامه دارد، مي تواند با تنظيم دادخواست و ارائه آن به دادگاه، دستور پرينت مكالمات و پيامك هاي زن خود را از قاضي بگيرد؛ ولي گاهي اين مورد از سوي مرد، تنها يه سوءظن و وسواس فكري است، در اين موارد قاضي بايد تشخيص دهد كه مرد دچار بيماري و اختلال رفتاري است و به هيچ عنوان به مرد اجازه پرينت مكالمات زن را ندهد و از حق قانوني زن دفاع كند.

همچنين هيچ مركز مخابراتي اجازه انجام چنين كاري را تنها به علت اينكه همسر فرد است، نخواهد داشت؛ زيرا اين مورد فقط براي صاحب سيم كارت امكان پذير است و تنها با حكم قضايي امكان پرينت مكالمات زن از سوي مرد وجود دارد.

لازمه دستور قضايي براي پرينت مكالمات

تنها راه پرينت مكالمات در صورت ضرورت، وجود دستور مقام قضايي است. همسر (زن يا مرد) مي تواند با اثبات دليل محكمه پسند خود نسبت به آن اقدام كند، به اين صورت كه پرينت مكالمه يا پيام 3 تا 6 ماه گذشته را درخواست دهد تا با بررسي و استناد به آن بتواند تصميم منطقي براي زندگي خود بگيرد.

در مورد تشخيص زمان تماس يا پيامك، تنها توسط كارشناسان و متخصصان حوزه مخابراتي امكان پذير است كه اين مورد نيز با دستور قضايي امكان پذير است.

در اين مورد بايد بيان كرد كه تنها ارتباط تلفني از طريق تماس يا پيامك، نمي تواند دليلي بر اثبات خيانت فردي باشد. بنابراين اگر كسي فقط بر اين مورد استناد كند يا دچار وسواس فكري باشد، اين كار وي نوعي تهمت محسوب مي شود و طرف مقابل مي تواند در اين باره از وي شكايت كند.

خواندن ادامه مطلب پرينت مكالمات همسر


برچسب: وكيل خانواده،موسسه حقوقي،محبوبه حجتيان،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۰۵:۲۹ توسط:hlawyer موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :